הזן את מילת החיפוש

ריח של גאונות

ריח של גאונות

ריח של גאונות: מה קורה כשנותנים לילד הרע של עולם האופנה לעצב בושם?

סביר להניח שאם תרססו את עצמכם בבושם החדש של מוסקינו במרחב הציבורי, לא מעט מבטים יופנו לעברכם בתמיהה. אחרי הכל, קצת מוזר להתבשם בנוזל לניקוי שמשות, אפילו אם הוא מנקה ממש טוב. אבל הבקבוק החדש המבריק עם הנוזל הכחול, רחוק מלהיות משהו שמאחסנים בארון מתחת לכיור. למעשה, מקומו בחדר השינה יחד עם הברקות עיצוביות שרכשתם במסעות השופינג בעולם. Moschino fresh הוא הבושם החדש והממותג לתפארת של בית האופנה האיטלקי הנחשב, ועל עיצוב חזותו אחראי מעצב העל והילד הרע של עולם העיצוב, ג’רמי סקוט.

אמרו עליו שהוא אייקון התרבות של ימינו, קראו לו מטורף, האשימו אותו בחטא ההיבריס, והזדעזעו מהאופן בו הוא משלב בין יוקרתי לטראש אמריקאי, אבל כל אלה לא הפריעו לחברות לשלם מיליונים בשביל לעבוד איתו ולמובילי תרבות לסגוד לעיצוביו. לראייה, הזמרות ליידי גאגא, מדונה, ריהאנה וקייטי פרי נמנות על מעריצותיו האדוקות, והאחרונה גם משמשת לו מוזה בשנים האחרונות. הוא גם זה שעיצב את מדי הדיילת של בריטני ספירס בקליפ השערורייתי “טוקסיק”, שזכה ללא מעט ביקורות על המיניות המוחצנת המוצגת בו. אם על פי הסדר הקלאסי, מעצב שואב את השראתו ממותגים שונים לאורך ההיסטוריה, במקרה של סקוט הכללים משתנים. כמי ששובר את חוקי האופנה ומעביר בעבודותיו השונות ביקורת מושחזת על תרבות הצריכה, זכה הפרובוקטור בשלל מחוות מכיוונים מפתיעים, אחד מהם הוא ממותג ההנעלה “ואנס”, שהשיק בתחילת פברואר קולקציה בהשראת המעצב הפרוע, בה מככבים אלמנטים מעולם הג’אנק פוד, המזוהים עם סקוט.

בשנים האחרונות הצליח המעצב לחדור גם לעולם הפופ וחשף במהלך שבוע האופנה בניו יורק שהתקיים לפני שנתיים, שיתוף פעולה יצירתי עם הזמרת מיילי סיירס, במסגרתו יצרו השניים קולקציית אקססוריז על טהרת פלסטיקים בצבעים זרחניים, צעצועים ובובות במראה רטרואי שהפכו לאחד משיאי שבוע האופנה. למרות שברזומה המקצועי שלו עיצוב קולקציית קפסולה נחשקת לחברת השעונים “סווטש”, המעצב בן ה-41 מזוהה יותר מכל עם חברת אדידס, שאת הרומן העיצובי איתה התחיל ב-2008  אז הפך את נעלי המותג לפריט אספנים בזכות עיצובים נעליים גאוניים על גבול הביזאר, דוגמת נעלי אזיקונים וכאלה המצוידות בכנפיים, שהפכו את הקולקציה לאחת הנחשקות בתולדות החברה. בשנת 2013 מונה למעצב הראשי ולמנהל הקריאייטיבי של בית האופנה מוסקינו, שעבורו גם עיצב את בקבוק הבושם Moschino fresh. מכאן, הפיכתו של המעצב הפרובוקטור למוביל דעה בתחום הטיפוח והיופי הייתה קצרה.

MFRE15_BaseADV_P_A4

 

אצל סקוט כמו אצל סקוט, לא רק הקנקן מיוחד. בתצוגת האופנה שלו לבית מוסקינו לחורף 2014, הציג מעצב העל עיצובי פופ ארט לתאגידי על דוגמת מקדונלדס, שכללו בגדים ואקססוריז שעליהם הודפסה האות M, המהווה את סמל המותג, לצד תיקים בצורת מקנאגטס. את הפרובוקציה העיקרית עוררה דוגמנית לבושה בחליפה אלגנטית בהדפס של דוגמת פרה, ששותה מכוס המותג הג’אנק פוד. הבושם החדש שצבעו כחול, הוא דוגמה נוספת לגאונותו של סקוט: בעוד שהניחוח האלגנטי מורכב מברגמוט, עץ, ילאנג-ילאנג ופצ’ולי ומאופיין בריח מאוזן, נעים וידידותי לכל חוטם, הבקבוק עצמו רחוק מלהיות קונצנזוס ואף עלול לעורר רתיעה. ופרובוקציה, כידוע, היא שמו האמצעי של אמן העיצוב והאופנה.